Berit macht jetzt Spass für alle Leute.

Aj aj aj, det går lite trögt här på svarsbloggen. Jag får in en del frågor, men nästan alla handlar om de där filmerna som jag spelade in i Tyskland i början av åttiotalet.
Snälla ni, det där är gamla synder!
Visst, de fyller sin funktion för den som är lagd åt det hållet men, och här måste ni tro mig, jag gör verkligen inget sådant längre. För det första är jag gift sen 20 år och min man är, trots att han ju är man och därför också mer sexuell än jag till sin natur, inte intresserad av att ta upp någon av dessa trådar i vår intimare samvaro. Dessutom skulle det medföra en extra kostnad med tanke på alla utrustning man måste köpa. Och alla biroller som måste tillsättas. Och då blir det ju givetvis tal om audition och vem, jag menar vem har tid med det? Och, ja, salvor, lotion och krämer... Nej, det är nog bäst att låta gamla rävar sova.

I alla fall har Fredrik skrivit och bett mig klargöra varför man säger "byta däck" på bilen när man ju faktiskt, oftast, byter hela hjulet.
Fredrik, man byter hjulet för att däcket sitter fast på det. Det är alltså inte bytet av själva hjulet, eller fälgen som det heter, som är det viktiga - utan att man byter till det för årstiden rådande underlaget passande däcket.
Eller så låter man en invandrare i något förortsgarage göra det för en hundring.
Som jag och min man gör.

Hörs snart igen!

Kram

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0